Většina z nás v běžném životě jezdí s podstatně menšími vozidly a proto nás při jízdě s obytňákem mnohdy nenapadne jak přizpůsobit jízdu, nebo manévrování při parkování vzhledem k jeho šířce, převisům, výšce a vůbec hůř odhadnutelným rozměrům.

Není ostudou zastavit, vystoupit si, nebo požádat spolujezdce, aby nám zkontroloval průjezd, nebo okolí místa, kam se chystáme jet.

Každý řidič obytňáku, nebo většího auta takovéto chování na silnicích, na parkovištích, nebo v kempech pochopí.

V naší půjčovně máme zatím štěstí na drobná poškození, která nevyřadí vozidlo z provozu. Ale každé řešení vzniklé škody nějakým způsobem znepříjemní pronájem dalšímu cestovateli a přidá spoustu starostí a času nám, při řešení těchto škod. 😞

V nájemní smlouvě je mimo jiné bod, který říká, že každé řešení škody bude mimo uhrazení skutečně vzniklé škody doprovázeno administrativním poplatkem. Tento poplatek nemá být vaším trestem za to co stalo. Ve většině případů nešťastnou náhodou nebo nepozorností. Jedná se o poplatek, který má pokrýt náš čas strávený na řešení škodné události.

Nájemce je taktéž plně odpovědný za škody na vozidle, které byly v době pronájmu způsobeny třetí osobou. Typicky: „Já za to nemůžu, on nacouval do mě.“. Nájemce plně odpovídá za stav vozidla v době pronájmu a je povinen ho vrátit ve stejném stavu, v jakém ho přebíral. Fráze: „Tady ten nárazník už byl stejně poškrábaný, tak jsem ho k tomu už jen rozlomil.“ také není omluvou a škoda bude řešena stejným způsobem.

Drobné škody (prasklé zrcátko, utržená pozička…) jsou řešeny v řádu hodin, maximálně několika dnů. Větší škody a škody na dílech nástavby mohou být ale řešeny i několik měsíců. Tyto díly nedrží nikdo skladem, mnohdy jsou na každý model specifické a je tak nutné je objednat přímo od výrobce.

Víme, že nikdo neničí svoje, ani cizí věci úmyslně. Když se něco takové stane, je potřeba se k tomu postavit čelem.

Seznamte se prosím vždy důkladně s aktuálním zněním smlouvy o pronájmu.

Ale především, buďte opatrní, rozvážní a nestresujte se 😍